Wednesday, June 26, 2019

ქცევის წესები

როგორ შევიმუშაოთ ქცევის წესები მოსწავლეებთან ერთად?
ზოგადად, ქცევის წესების დარღვევა და დისციპლინის პრობლემები ნაკლებად მოსალოდნელია კლასში, სადაც საქმიანი და ურთიერთპატივისცემაზე დაფუძნებული ატმოსფეროა შექმნილი. მასწავლებელმა მოსწავლეებს მუდმივად უნდა აჩვენონ პირადი მაგალითი. წესს, რომელსაც მასწავლებელი ემორჩილება, მის დაცვას სამართლიანად და აუცილებლად მიიჩნევს მოსწავლეც. წესების შემუშავებაში მოსწავლეებმა აუცილებლად უნდა მიიღონ მონაწილეობა, რადგან ისინი მეტი პასუხისმგებლობით მოეკიდებიან მის დაცვას. სასურველია წესების რაოდენობა არ აღემატებოდეს 4-6, რადგან  დასამახსოვრებლადაც მარტივია და მათი შესრულებაც უფრო რეალურია. წესები ჩამოყალიბებული უნდა იყოს პოზიტიური ფორმით, რადგან ამ დროს იზრდება მოსწავლის დადებითი განწყობა.
    წესების შემუშავების დროს ამ  თამაშს ვიყენებ: ბავშვებს ვურიგებ პატარა ფერად ქაღალდებს და ვთხოვ, სამი წუთის განმავლობაში დაწერონ საგაკვეთილო პროცესის ხელისშემშლელი ქმედებების გამომხატველი სიტყვები. ამის შემდეგ თითოეული მათგანი ფურცელს თვალსაჩინოების დაფაზე ათავსებს. 
აუცილებლად აღმოჩნდება მსგავსი სიტყვები, ვარჩევ მათ შორის ყველაზე მნიშვნელოვან 3-4 სიტყვას და ვწერ დაფაზე. ამის შემდეგ ბავშვებს ვთხოვ, თვალდახუჭულნი დადგნენ მწკრივში, ერთ სწორ ხაზზე. ვკითხულობ პირველ სიტყვას, მაგ: „უყურადღებობა” – და ვეუბნები: – პატარა ნაბიჯი გადმოდგას წინ, ვინც ფიქრობს, რომ გაკვეთილის მსვლელობის დროს უყურადღებობა უშლის ხელს და ა.შ. წარმოვთქვამ დანარჩენ სიტყვებს. ვინც დაფასთან ახლოს აღმოჩნდება აფასებს საკუთარ თავს, თუ რა უშლის ხელს გაკვეთილის პროცესში. 
შენიშვნა: ბავშვები მაინც ბავშვები არიან, ამ ყველაფერს ხალისით აკეთებენ, უხარიათ დაწინაურება და ვიდრე საკუთარ თავს არ შეაფასებენ, ვერ ხვდებიან, რატომ ჯობდა ჩამორჩენა! 

No comments:

Post a Comment